Champions League watch out

Det har længe ulmet på visse tv-kanaler – mest om natten. Og nej det er ikke naturfilm vi taler om her. Det er fodbold – amerikansk fodbold. Noget tyder på, at den vanvittigt indviklede og fysisk kontante megasport er på vej over Atlanten big time til et helt nyt publikum: dem under 25. De sidste år har Zulu haft NFL for sig selv på den danske sendeflade og en stor fanskare er vokset frem. Nu har Viasat købt rettighederne til sporten og den flytter inden længe til TV3. Mit bud er, at en helt ny generation af danske mænd i fremtiden vil interessere sig lige så meget hvis ikke mere for denne amerikanske udgave af kør med klatten. Amerikanerne har opbygget en mediedækning af sporten, der slår vores type fodbold med flere hundrede yards og alle former for ny teknologi og community-building er taget i brug. Hver eneste kamp er nærmest redigeret som en film og dybden i spillet er svimlende når man ganger antallet af pladser på banen med antallet af spillere. Alle spillere har deres helt egen fanskare, der går på tværs af holdene. Denne sport taler til The Lost Boys, der ellers ikke gider at se tv og noget tyder på, at det kan blive på bekostning af klassisk fodbold.

Next Post

Previous Post

BRANDING AND DEVELOPING IN A WORLD OF MEDIA, ARTS AND REBELLION

Download podcast på iTunes / Lyt med på Spotify / Se film over Vimeo / Følg det visuelle univers og fortællingerne på Instagram og Facebook