Kom igen om et par måneder

Det er altid svært, det der med at finde et navn til sit produkt eller sin virksomhed. Nyhedsavisen valgte et no-nonsens navn, da man sidste år skulle finde ud af hvad barnet skulle hedde. Nyhedsavisen var der ikke nogen anden avis der hed, så det var vel godt nok. Men der var lige det der med webadressen – den var (som altid) taget. Den dyre no-nonsens beslutning er så at købe adressen hvilket andre store virksomheder før har måttet sande (TDC – Thy Data Center, MSN – Michael Schering Nielsen….). Hos Danmarks nye store avis valgte man, som det er set så mange gange før at gå udenom den dyre beslutning og i stedet for bruge en anden url: avisen.dksom adresse på hjemmesiden. Ikke, at jeg ikke forstår beslutningen – vi har selv gjort det samme her hos os :-/ men som stort brand i den hurtige nyhedsstrøm hvor websitet er hjertet holder det ikke at vælge den næstbedste løsning. De har god humor hos Xinox Danmark, der tilsyneladende ejer domainet: nyhedsavisen.dk Måske skulle man bare have haft selvtillid nok til at kalde det islandske avisprodukt for Avisen!?

Next Post

Previous Post

BRANDING AND DEVELOPING IN A WORLD OF MEDIA, ARTS AND REBELLION

Download podcast på iTunes / Lyt med på Spotify / Se film over Vimeo / Følg det visuelle univers og fortællingerne på Instagram og Facebook