Kommunikatør & fænomenolog

Viktoria driver en enkeltmandsvirksomhed, hvor hun varetager opgaver, der alle relaterer sig til kultur og kommunikation. Hun arbejder med strategisk rådgivning, presseeksekvering, projektledelse og udvikling af indholdsformater.

Hun er uddannet i filosofi ved Københavns Universitet, hvor hun særligt har beskæftiget sig de tyske filosoffer Edmund Husserl og Martin Heidegger. Den fænomenologiske tilgang tager hun med sig i sit virke, når hun arbejder med projekter så forskellige som CHART og Heartland Festival til Absolut Vodka og Volkswagen.

Fælles for listen af kulturelle såvel som kommercielle projekter, som Viktoria arbejder med, er indsatsen i at finde de gode historier frem. Hun arbejder aktivt med at forbinde eksisterende eller potentielle kundebaser til projekter ved at vælge den rigtige vinkel såvel som den rigtige kommunikationskanal, og hun interesserer sig for at bryde grænsefladerne mellem forskellige kommunikationsmetoder som traditionel PR, markedsføring, sociale medier og oplevelsesdesign.

For Viktoria er kommunikation ikke nødvendigvis formidling af information. Det kan også være værdiskabelse, engagement, provokation og produktion – og hvis man vil kommunikere på bedst mulig vis, skal kommunikationsmetoden tilrettelægges den historie man vil fortælle.

Læs mere på LinkedIn